górne tło

Szkolenia i warsztaty

Szkolenia i warsztaty doradcze dla przedstawicieli organizacji pozarządowych (NGOs) i pracowników samorządowych były prowadzone w ośrodku MOWIS od kwietnia 2009 r. do grudnia 2010 r. w ramach projektu dofinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego. Szkolili i doradzali trenerzy i eksperci z Międzynarodowego Centrum Partnerstwa Partners Network.

 

• W ramach projektu przeprowadzono 75 szkoleń oraz 66 warsztatów doradczych.
• W szkoleniach i warsztatach doradczych uczestniczyło ponad 1200 osób reprezentujących m.in. prawie 200 krakowskich organizacji pozarządowych oraz instytucje samorządowe.
• 28 przedstawicieli samorządu uzyskało Certyfikat Animatora samorządowego ds. współpracy z NGOs.
• 68 przedstawicieli organizacji pozarządowych uzyskało Certyfikat Animatora NGOs ds. współpracy z samorządem.
• Wręczenie ponad 90 certyfikatów odbyło się Urzędzie Miasta Krakowa podczas uroczystego spotkania z Panią Elżbietą Lęcznarowicz – Zastępcą Prezydenta Miasta Krakowa w dniu 9 lipca 2010 r. Aby otrzymać certyfikat Animatora, należało uczestniczyć, w co najmniej w 4 z 5 szkoleniach organizowanych  dla samorządowców, oraz w co najmniej 5 z 6 szkoleniach organizowanych dla przedstawicieli NGOs.

Przedstawiciele organizacji pozarządowych licznie uczestniczyli w następujących szkoleniach:
• Budowanie partnerstw i kontaktów z innymi NGOs, administracją publiczną i biznesem.
• Pozyskiwanie funduszy zewnętrznych, fundraising.
• Przygotowanie i pisanie projektów (dofinansowanych ze środków zewnętrznych).
• Regulacje prawne dotyczące funkcjonowania NGOs (nadzór, księgowość, podatki, ZUS)
• Nowoczesne zarządzanie NGOs (promocja, PR, nowe technologie).
• Podnoszenie kwalifikacji personelu NGOs (kursy komputerowe).

Pracownicy samorządowi, w tym bardzo liczna grupa pracowników Urzędu Miasta Krakowa, miała możliwość poszerzenia wiedzy z zakresu:
• Zagadnienia prawne dotyczące III sektora.
• Konsultacje społeczne, mediacje, asertywność.
• Przygotowanie wniosków o dofinansowanie z funduszy zewnętrznych.
• Zasady PR, komunikacja społeczna.
• Systemy informatyczne w zarządzaniu:„architektura informacji”. Obsługa programów komputerowych.