Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Nabór wniosków dotyczący zrównoważonej konsumpcji i produkcji żywności

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie zaprasza do składania wniosków w ramach ogólnoeuropejskiej kampanii pod nazwą „#GoEAThical: European youth stand up for sustainable food supply chains that respect migrant workers’ rights and reduce climate change, hunger and poverty as key drivers of migration”.

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie jest współbeneficjentem w ogólnoeuropejskiej kampanii pod nazwą „#GoEAThical: European youth stand up for sustainable food supply chains that respect migrant workers’ rights and reduce climate change, hunger and poverty as key drivers of migration”(docelowa nazwa kampanii: Our Food. Our Future), współfinansowanym przez Komisję Europejską (DG Devco).

W ramach realizacji celów kampanii, w tym głównego celu, jakim jest zachęcenie młodzieży w UE do zaangażowania się w zrównoważoną konsumpcję i produkcję żywności, Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie przyznaje organizacjom zewnętrznym (stronom trzecim) wsparcie finansowe na realizację projektów. Strony trzecie to organizacje społeczeństwa obywatelskiego, które nie są oficjalnymi partnerami ani beneficjentami projektu, ale są zainteresowane włączeniem się wprowadzone w ramach niego działania.

Do składania wniosków upoważnione są organizacje społeczeństwa obywatelskiego, zorientowane na oddolne działania, z siedzibą w Polsce, które mają (poparte dowodami) doświadczenie w pracy z młodzieżą, w działaniach skierowanych do młodych ludzi.

Ogólnym celem wsparcia finansowego dla krajowych stron trzecich jest poprawienie dostępu do grupy docelowej w Polsce oraz zdobycie wiedzy eksperckiej i umiejętności prowadzenia skierowanych do młodzieży kampanii na szczeblu krajowym. Oczekiwanym rezultatem zaproszenia do składania wniosków jest rozpowszechnianie planowanej kampanii Our Food. Our Future skierowanej do młodzieży poprzez strony trzecie, które już pracują z młodymi ludźmi, więc docierają z przekazem do znacznie większej ich liczby, a także mają dostęp do zaangażowanej młodzieży i młodych influencerów.

Składająca wniosek organizacja będąca stroną trzecią (Wnioskodawca) przedstawia propozycję projektu, który powinien przyczyniać się do realizacji następujących konkretnych celów:

  • zwiększenie zasięgu w dotarciu do grupy docelowej w Polsce
  • zdobycie wiedzy eksperckiej i umiejętności w zakresie prowadzenia kampanii młodzieżowych w Polsce
  • zdobycie umiejętności i doświadczenia, zasilających ogólną strategię kampanii Our Food.Our Future, w zakresie docierania do młodzieży i angażowania jej w działania kampanii Our Food. Our Future
  • rozpowszechnianie planowanej kampanii Our Food. Our Future skierowanej do młodzieży za pośrednictwem stron trzecich już pracujących z młodymi ludźmi
  • dotarcie do znacznie większej liczby młodych ludzi z naszym przekazem, a także do zaangażowanej młodzieży i do młodych influencerów.

W ramach współpracy z organizacjami społeczeństwa obywatelskiego, dla stron trzecich proponowane są następujące działania:

  • warsztaty, wykłady, akcje uliczne/happeningi, festiwale, wystawy organizowane dla/wspólnie z młodymi osobami, w tym aktywistkami/aktywistami oraz influencerkami/influencerami;
  • wsparcie działań kampanii w zakresie docierania do osób młodych i angażowania ich w działania Our Food. Our Future;
  • rozpowszechnianie działań kampanii Our Food. Our Future wśród młodych ludzi w Polsce.

Aby zakwalifikować się do wsparcia finansowego, strona trzecia musi:

  • być osobą prawną oraz
  • być podmiotem non-profit oraz
  • być organizacją społeczeństwa obywatelskiego, ustanowioną zgodnie z ustawodawstwem obowiązującym w Polsce oraz
  • być podmiotem założonym w Polsce oraz
  • nie być beneficjentem grantu (ani koordynatorem, ani współbeneficjentem ani podmiotem powiązanym) ani nie otrzymywać innej pomocy finansowej dla stron trzecich w ramach niniejszego zaproszenia do składania wniosków (EuropeAid/160048/DH/ACT/Multi).

Musi także:

  • być niewielką organizacją pozarządową, zorientowaną na działania oddolne
  • mieć doświadczenie w docieraniu do młodzieży i prowadzenia kampanii skierowanych do młodych ludzi
  • mieć możliwości administracyjne i finansowe, żeby zarządzać grantem.

Grupy, do których kierowane będą działania w ramach projektu strony trzeciej, to młodzi ludzie w Polsce (18–35 lat) – konsumenci, obywatele, organizacje społeczeństwa obywatelskiego, oddolne inicjatywy społeczne, influencerzy.

Najwcześniejszy możliwy termin rozpoczęcia projektu to 1 marca 2021 r., a najpóźniejszy możliwy termin zakończenia projektu 31 stycznia 2022 r.

Projekt może trwać maksymalnie 11 miesięcy.

Maksymalne wsparcie finansowe dla projektu strony trzeciej wynosi 5 000EUR (21 500PLN).

Ostateczny termin składania wniosków upływa 8 lutego 2021 r. Publikacja wyników selekcji (powiadomienie wszystkich wnioskodawców e-mailem) nastąpi 19 lutego 2021 r.

Pytania dotyczące procesu składania wniosków zainteresowane strony mogą kierować do p. Anny Kokocińskiej do dnia 1 lutego 2021 r., mail: anna.kokocinska@ekonsument.pl

Szczegółowe informacje o konkursie można znaleźć pod adresem: https://www.ekonsument.pl/s398_wnioski_o_dotacje.html

pokaż metkę
Autor: Wydział Strategii, Planowania i Monitorowania Inwestycji
Osoba publikująca: Agnieszka Sikora
Podmiot publikujący: NGO
Data publikacji: 2021-01-25
Data aktualizacji: 2021-01-25
Powrót

Zobacz także

Znajdź