górne tło

Jak rozwiązać stowarzyszenie zwykłe

Rozwiązanie stowarzyszenia zwykłego to proces, który wymaga zachowania określonych formalności. Poniżej znajdziesz krok po kroku, jak prawidłowo przeprowadzić likwidację stowarzyszenia.

1. Sprawdź zapisy regulaminu stowarzyszenia.

Pierwszym krokiem jest zapoznanie się z regulaminem stowarzyszenia oraz uregulowaniami w nim zawartymi . To właśnie w nim
określone są:

2. Zwołanie zebrania członków.

Należy zwołać zebranie członków stowarzyszenia, na którym zostanie podjęta decyzja o jego rozwiązaniu. Na tym spotkaniu sporządza się następujące dokumenty:

3. Zawiadomienie o wszczęciu likwidacji.

Likwidator, wybrany przez członków stowarzyszenia, powinien w terminie 7 dni od dnia podjęcia uchwały złożyć zawiadomienie o wszczęciu postępowania likwidacyjnego. Do zawiadomienia należy dołączyć dokumenty z zebrania. W ewidencji stowarzyszeń zwykłych zostanie ujawniona informacja o rozwiązaniu organizacji oraz dane likwidatora.

4. Obowiązki likwidatora.

Likwidator odpowiada za prawidłowe przeprowadzenie procesu likwidacji. Do jego obowiązków należy:

Koszty likwidacji pokrywane są z majątku stowarzyszenia.

5. Zakończenie likwidacji.

Po zakończeniu wszystkich czynności likwidacyjnych likwidator składa zawiadomienie o zakończeniu likwidacji wraz z:

Informacja o wykreśleniu stowarzyszenia zwykłego zostanie wpisana do ewidencji.

Dokumenty należy złożyć organowi nadzorującemu tj.

Prezydent Miasta Krakowa
Wydział Polityki Społecznej, Równości i Zdrowia
ul. Jana Dekerta 24
30 – 703 Kraków
Tel. 12 616 5119, 12 616 7812

Dokumenty można złożyć za pośrednictwem ePUAP lub e-Doręczeń, wówczas wszystkie dokumenty musza być podpisane elektronicznie profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym. Przekazane elektronicznie skany dokumentów podpisanych odręcznie będą traktowane jako brak formalny.

6. Zgłoszenia do urzędów.

Po uzyskaniu potwierdzenia wpisu do ewidencji o wykreśleniu stowarzyszenia likwidator ma obowiązek powiadomić: