górne tło

Konkurs pn. Małopolska – tu technologia staje się biznesem

Zarząd Województwa Małopolskiego ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Województwa Małopolskiego w obszarze „Działalność wspomagająca rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości” pn. „Małopolska – tu technologia staje się biznesem”.

szystkie zadania zgłaszane do Konkursu muszą być ukierunkowane na wsparcie małopolskiego środowiska start-upowego i/lub środowiska kreatywnego i wpisywać się w następujące cele:

  1. rozwój oferty przedsięwzięć technologicznych oraz dotyczących branży kreatywnej odbywających się w Małopolsce, ukierunkowanych na podniesienie kompetencji biznesowych i nabywanie nowych umiejętności, stwarzanie możliwości wymiany wiedzy oraz nawiązywania nowych kontaktów biznesowych przez osoby i firmy działające w obszarach nowoczesnych technologii oraz w branżach kreatywnych,
  2. podniesienie kompetencji mieszkańców Małopolski z zakresu przedsiębiorczości i kreatywności, a także kompetencji przedsiębiorców w obszarach kluczowych dla rozwoju biznesu, w tym w zakresie zmiany modeli biznesowych, zarządzania kryzysowego, wykorzystania nowoczesnych technologii w biznesie,
  3. promocja i rozwój przedsiębiorczości w regionie, w tym opartej o nowoczesne technologie i sektor kreatywny.

W ramach Konkursu wspierane będą w szczególności:

  1. zadania polegające na organizacji przedsięwzięć technologicznych (m.in. konferencje, seminaria, warsztaty, spotkania networkingowe, przedsięwzięcia łączące różne z powyższych aktywności), organizowane głównie przez podmioty działające aktywnie w społeczności start-upowej, które mają na celu rozwój środowiska start-upowego, promowanie postaw przedsiębiorczych i nowoczesnych technologii. Zadania te winny skupiać się na rozwoju kompetencji i umiejętności mieszkańców i przedsiębiorców z Małopolski w obszarze przedsiębiorczości, w tym m.in. w zakresie nowych technologii (w tym w obszarach inteligentnych specjalizacji Małopolski), umiejętności kluczowych z punktu widzenia prowadzenia własnego biznesu i jego rozwoju, w tym zarządzania kryzysowego, stwarzaniu możliwości do nawiązania kontaktów biznesowych, upowszechnianiu informacji o technologiach rozwijanych w Małopolsce lub promowaniu aktualnych trendów technologicznych, jak również możliwości wykorzystania nowoczesnych rozwiązań technologicznych w biznesie, w tym w celu dywersyfikacji działalności. Nie będą wspierane zadania, z założeń których nie wynika wprost rozwój kompetencji i umiejętności mieszkańców i przedsiębiorców z Małopolski w obszarze przedsiębiorczości oraz Oferent nie wykazał w ofercie, w jaki konkretnie sposób realizowane zadanie i pozyskiwane przez uczestników zadania kompetencje wpłyną na rozwój przedsiębiorczości,
  2. zadania polegające na organizacji przedsięwzięć dotyczących rozwoju sektora kreatywnego w regionie, które mają charakter m.in. warsztatów tematycznych, spotkań i innych aktywności dotyczących branż kreatywnych i designu, organizowanych głównie przez podmioty działające w sektorze kreatywnym i prowadzące działalność w tym zakresie, których celem jest przede wszystkim rozwój przedsiębiorczości w branżach kreatywnych. Zadania te winny skupiać się przede wszystkim na wspieraniu powstawania nowych projektów, w tym biznesowych, w branżach kreatywnych, np. poprzez tworzenie nowych rozwiązań, prototypów (m.in. przy wykorzystaniu potencjału miejsc pracy kreatywnej typu fablab, makerspace itp.), rozwój kluczowych umiejętności związanych z prowadzeniem działalności w tych branżach. Nie będą wspierane zadania, których celem jest wyłącznie promocja produktów lokalnych, wyrobów rzemieślniczych itp., z założeń których nie wynika wprost rozwój kompetencji przedsiębiorczych w branży kreatywnej.

W ramach Konkursu szczególny nacisk zostanie położony na przedsięwzięcia, które:

  1. mają szeroki zakres oddziaływania, co pozwoli przyciągać do Małopolski duże przedsięwzięcia technologiczne i/lub dotyczące branż kreatywnych, w tym o zasięgu międzynarodowym, a także rozwijać istniejące inicjatywy,
  2. poprzez formułę realizacji oraz poruszaną tematykę i zapraszanych gości/ prelegentów przyczynią się do większej aktywności i integracji małopolskiego środowiska start-upowego, firm technologicznych oraz przedsiębiorstw i osób działających w sektorze kreatywnym, upowszechniania wiedzy w zakresie możliwości rozwoju firm z ww. branż, promowania przedsiębiorczości oraz kreatywności wśród mieszkańców Małopolski, w tym młodzieży i studentów, a także dają możliwość nawiązania nowych kontaktów, pozyskania inwestorów, wymiany wiedzy i doświadczeń,
  3. umożliwiają mieszkańcom Małopolski rozwój kompetencji i kreatywności w obszarach związanych z nowymi technologiami i/lub przemysłami kreatywnymi oraz prowadzeniem biznesu, które w przyszłości mogą się przełożyć na rozwój nowych projektów biznesowych lub dywersyfikację działalności, w tym m.in. przy wykorzystaniu potencjału miejsc pracy kreatywnej, typu fablab, makerspace itp.,  
  4. organizowane są również poza Krakowem, w mniejszych ośrodkach regionu (w różnych subregionach), co pozwoli rozwijać cenne inicjatywy również poza stolicą województwa, szerzyć dobre praktyki na terenie całego regionu i tym samym przyczynią się do efektywniejszego rozwoju przedsiębiorczości w Małopolsce (zakłada się realizację takich działań poza Krakowem przez podmioty działające lokalnie na danym terenie lub przez podmioty z Krakowa, które rozszerzają swoje działania na inne miasta i miejscowości regionu).

Wspierane przedsięwzięcia muszą być organizowane na terenie województwa małopolskiego.

Przedsięwzięcia muszą się wpisywać w jedną z poniższych kategorii:

  1. Kategoria I: przedsięwzięcia organizowane po raz pierwszy,
  2. Kategoria II: przedsięwzięcia organizowane co najmniej po raz drugi.

W ramach Konkursu Oferent może również złożyć ofertę na realizację grupy przedsięwzięć, co oznacza, że w ramach jednej oferty zawrze kilka przedsięwzięć wpisujących się w kryteria opisane w Regulaminie konkursu, w określonym terminie.

Dopuszcza się organizację przedsięwzięć w formie stacjonarnej, zdalnej lub hybrydowej (tj. łączącej formę zdalną ze stacjonarną).

Do konkursu mogą być składane oferty zadań, których realizacja rozpoczynać się będzie nie wcześniej niż 1 marca 2025 r., a kończyć nie później niż 31 grudnia 2025 r.

O przyznanie dotacji na realizację zadania mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, zgodnie z art. 3 ust. 2 UoDPPioW, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 UoDPPioW oraz stowarzyszenia zwykłe, zgodnie z ustawą z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2261), jeśli ich cele statutowe są zgodne z obszarem, w jakim realizowane jest zadanie, tj. „Działalność wspomagająca rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości”, a także celami i założeniami niniejszego Konkursu.

Na konkurs przeznaczono środki finansowe do kwoty ogółem 1 000 000,00 zł. Wymagany jest wkład własny w realizację zadania na poziomie co najmniej 15% wszystkich kosztów realizacji zadania. Maksymalna kwota przyznanej dotacji na realizację zadania nie może być wyższa niż 85% całkowitych kosztów zadania. 

Składanie ofert odbywa się dwuetapowo:

  1. wersję elektroniczną oferty należy złożyć za pośrednictwem Generatora eNGO w terminie do 17 stycznia 2025 r. do godziny 16:00, 
  2. należy także dostarczyć do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, w terminie do 20 stycznia 2025 r. do godziny 16:00 ofertę (forma pisemna) wygenerowaną z Generatora eNGO, podpisaną przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione do reprezentowania Oferenta, wraz z obowiązkowymi załącznikami.

Szczegółowe informacje o konkursie można znaleźć pod adresem: https://bip.malopolska.pl/umwm,a,2579982,otwarty-konkurs-ofert-na-realizacje-zadan-publicznych-wojewodztwa-malopolskiego-w-obszarze-dzialalno.html