Minister Cyfryzacji ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację w latach 2025–2026 zadania publicznego pn. „Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych – Studenci” z zakresu działalności wspomagającej rozwój techniki, wynalazczości i innowacyjności oraz rozpowszechniania i wdrażania nowych rozwiązań technicznych w praktyce gospodarczej oraz nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania, realizowanego w ramach wieloletniego Programu Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029.
Wsparciem powinno zostać objętych minimum 25 zespołów studenckich z uczelni wyższych jak również Nauczyciele sprawujący nad nimi opiekę. Opiekę nad zespołem sprawować będzie od 1 do 3 Nauczycieli. Będą oni objęci wparciem mającym na celu podniesienie ich kompetencji metodycznych oraz merytorycznych. W ramach uczestnictwa w Programie powinni oni otrzymywać wynagrodzenie za prowadzenie zajęć.
Studenci wchodzący w skład poszczególnych zespołów powinni podnosić swoje kompetencje w zakresie algorytmiki i programowania w szczególności przez:
Powyższe działania mogą zostać rozszerzone o inne formy wsparcia.
Oferent zobowiązany jest zorganizować konkurs finałowy.
Okres realizacji zadania musi mieścić się w okresie od 1 września 2025 r. do 15 grudnia 2026 r.
O wsparcie mogą się ubiegać:
Wysokość środków przewidzianych na finansowanie Programu Rozwoju Talentów Informatycznych wynosi w roku 2025 – 9 000 000 zł, w roku 2026 – 9 000 000 zł. Maksymalna kwota wsparcia wynosi 3 000 000 zł, w tym wysokość dotacji przeznaczonej na realizację w roku 2025 wynosić może maksymalnie 1 000 000 zł, na realizację w roku 2026 maksymalnie 2 000 000 zł. Wniesienie wkładu własnego nie jest wymagane.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 4 lipca 2025 r.
Szczegółowe informacje o konkursie można znaleźć pod adresem: https://mc.bip.gov.pl/otwarte-konkursy-ofert/1138182_ogloszenie-otwartego-konkursu-ofert-pn-mistrzostwa-w-projektowaniu-gier-komputerowych-studenci-w-ramach-programu-rozwoju-talentow-informatycznych-na-lata-2019-2029.html