PRZYWRÓCIĆ PRAWO - KOMITET KRAKOWSKI
Numer w ewidencji: | 315 |
Data wpisów do ewidencji: | 2022-08-03 |
Cel/cele działania: | Działanie na rzecz zmiany prawa, a w szczególności działania na rzecz: a/ eliminowania przepisów skutkujących faktyczną dyskryminacją szczególnie w zakresie ochrony miru domowego, prywatności, własności, danych osobistych oraz danych wrażliwych, a także dobrego imienia; b/ eliminowania przepisów faktycznie udaremniających dostęp do sądu w szczególności wyeliminowania z przepisów dotyczących zwolnienia z kosztów sądowych i przyznania adwokata z urzędu konieczności składania oświadczenia co do posiadania nieruchomości oraz ruchomości, a pozostawienie jako kryterium wyłącznie kwoty dochodu będącej faktycznie w dyspozycji osoby wnioskującej o przyznanie pomocy prawnej; c/ wprowadzania przepisów ułatwiających eliminowanie z obiegu prawnego prawomocnych, lecz błędnych, wadliwych oraz niesprawiedliwych orzeczeń; wprowadzania przepisów nakazujących przenoszenie z urzędu rozpatrywania sprawy przez sąd innej apelacji w przypadku gdy jedną ze stron postępowania jest sędzia apelacji właściwej. Analogicznie w odniesieniu do Prokuratury; d/ wprowadzenie przepisów obligujących Państwo Polskie do natychmiastowego po ujawnieniu, naprawienia krzywd i negatywnych konsekwencji egzekwowania wadliwych i niesprawiedliwych orzeczeń we wszelkich postępowaniach; e/ wprowadzenie przepisów o pociąganiu do odpowiedzialności z urzędu i w sposób nieuchronny osób, które niesprawiedliwe orzeczenia wydały, a także osób, których działania wydanie takich orzeczeń umożliwiły poprzez fałszywe oskarżenia, nierzetelne opinie biegłych, jednostronne gromadzenie dowodów, dopuszczenie do czynności przeszukania i zabezpieczania dowodów osób nie bezstronnych, mających interes w określonym rozstrzygnięciu sprawy; f/ wprowadzenie przepisów bezwzględnej ochrony miru domowego i prywatności z rozszerzeniem prawa do obrony koniecznej o kategorię bezwzględnego prawa do obrony skutecznej miru domowego; g/ radykalne wzmocnienie ochrony własności; h/ radykalne wzmocnienie ochrony prywatności przed hejtem poprzez ściganie z urzędu zarówno autorów upublicznianych w jakikolwiek sposób pomówień, gróźb oraz treści obraźliwych, poniżających jak też osób upubliczniających takie treści cudzego autorstwa, a także szczególnie ściganie z urzędu osób, które zainicjowały, pozornie neutralnym, ale wzbudzającym negatywne emocje wpisem hejt i wpisywanie treści obraźliwych, poniżających, pomawiających oraz gróźb, a także zaostrzenie kar za te czyny; i/ ochrona praw i wolności człowieka. 2.Działanie na rzecz pomocy osób dyskryminowanych z jakiejkolwiek przyczyny, a w szczególności ze względu na posiadanie zwierząt. 3. Działanie na rzecz pomocy dla osób pozbawionych możliwości zamieszkania. 4. Działanie na rzecz stosowania takich samych procedur i standardów w dochodzeniach oraz możliwości działania wyłącznie takich samych podmiotów i służb we wszystkich postępowaniach przygotowawczych karnych, bez względu na rodzaj sprawy i obszar, którego sprawa dotyczy. 5. Przeciwdziałanie tolerowaniu wadliwego stosowania prawa. 6. Przeciwdziałanie tolerowaniu łamania prawa usprawiedliwianego celem wskazywanym jako słuszny. 7. Przeciwdziałanie piętnowaniu i stygmatyzowaniu we wszelkich mediach osób korzystających z domniemania niewinności. 8. Przeciwdziałanie wpływaniu na świadków poprzez przekaz w jakichkolwiek mediach w sprawach niezakończonych prawomocnym orzeczeniem. 9. Traktowanie na równi działań zmierzających do wpływania na świadków czy to podjętych przez podejrzanego oskarżonego, czy też pokrzywdzonego/oskarżyciela, działania na rzecz dostrzeżenia, mataczenia przez oskarżycieli posiłkowych i pokrzywdzonych i stanowczej reakcji dla eliminacji tego zjawiska. 10. Działanie na rzecz stanowczego ścigania i surowego karania funkcjonariuszy policji lub prokuratorów, którzy prowadząc postepowanie rozsyłaliby do jakichkolwiek podmiotów w celu uzyskania informacji pisma, które oprócz zapytania zawierałyby informacje nie niezbędne dla uzyskania potrzebnych dla śledztwa/dochodzenia danych np. informacje o podejrzeniach śledczych, dowodach i okolicznościach na tych podejrzeń zdaniem śledczych poparcie i ujawniających dane osobowe potencjalnych podejrzanych w fazie dochodzenia in rem, co w sposób oczywisty wpływa na potencjalnych świadków i ukierunkowując ich w sposób oczekiwany śledczych, przekreśla zasadę obiektywizmu i bezstronnych ustaleń. 11. Przeciwdziałanie lichwie. 12. Ograniczenie handlu długami. 13. Wprowadzenie obowiązku składania przez komorników rocznego sprawozdania co do wysokości kwot wyegzekwowanych w danym roku, jak co do wysokości kwoty pozostałej do egzekucji, zarówno wierzycielowi jak dłużnikowi. 14.Uproszczenie dostępu do kasacji, skargi kasacyjnej oraz skargi nadzwyczajnej. 15.Całkowite wyeliminowanie fikcji doręczania poprzez dwukrotne awizowanie i uznanie jako skuteczne doręczenie wyłącznie doręczenie faktyczne. |
Teren działania: | Polska |
Środki działania: | Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez: 1. Konsultację zmian w przepisach prawa. 2. Działania na rzecz inicjowania zmian w przepisach prawa. 3. Opiniowanie aktów prawnych. 4. Wydawanie opinii, w tym opinii typu Amicus curie. 5. Występowanie przed wszelkimi sądami oraz organami administracji i wszelkimi instytucjami na mocy stosownych przepisów w sprawach objętych celami stowarzyszenia. 6. Działania dla inicjowania zmian w przepisach prawa w kierunku realizacji celów stowarzyszenia. 7. Udzielanie pomocy pokrzywdzonym w wyniku działań jakichkolwiek podmiotów w obszarze objętym celami stowarzyszenia. 8. Dla realizacji swoich celów stowarzyszenie może współdziałać z organizacjami krajowymi i zagranicznymi o podobnych celach. 9. Edukowanie. 10. Publikacje. 11. Monitorowanie obszarów objętych celami stowarzyszenia. 12. Prowadzenie badań w obszarach objętych celami stowarzyszenia. 13. Organizowanie konferencji, sympozjów, warsztatów oraz różnego rodzaju wydarzeń, wystąpień i publikacji w mediach w zakresie upowszechniania problemów objętych celami stowarzyszenia. |
Adres siedziby: | ul. Kasprowicza 23/2 31-523 Kraków |
Reprezentacja: |
Stowarzyszenie zwykłe jest reprezentowane przez przedstawiciela: Andrzej Gawłowski |
Organ kontroli wewnętrznej: | Stowarzyszenie zwykłe nie posiada organu kontroli wewnętrznej. |
Regulamin działalności: | Uchwała z dnia 30 lipca 2022 r. |
Status OPP: | NIE |
pokaż metkę
Osoba publikująca
MAŁGORZATA NĘDZA-LIŚKIEWICZ
Podmiot publikujący
Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia