Wsparcie Google Ad Grants dla fundacji i stowarzyszeń na promocję w Internecie
Google Ad Grants to część programu Google dla Organizacji Non-Profit. Google Ad Grants działa na podobnej zasadzie jak Google AdWords (w wyszukiwarce Google wyświetlają się reklamy danej instytucji osobom poszukującym organizacji non-profit, podobnej do tej, która pragnie rozpropagować swoją działalność). Reklama ta jest oparta tylko na tekście (bez obrazków bądź filmów video).
W każdym miesiącu do wykorzystania jest 10 000 USD na reklamę AdWords (maksymalnie 40 000 USD w przypadku uczestników programu Grantspro).
O grant mogą wnioskować organizacje, mające siedzibę w jednym z ponad 50 państw z całego świata, w tym w Polsce. Polska organizacja non-profit musi być aktualnie zarejestrowana w Technologie.org.pl (regionalnym oddziale TechSoup Global), a także musi być zaliczana do jednej z następujących kategorii:
- Organizacje Pożytku Publicznego (OPP), zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) prowadzonym przez Ministerstwo Sprawiedliwości
- fundacje i stowarzyszenia, zarejestrowane w KRS, nie posiadające statusu OPP.
Podmioty i organizacje administracji państwowej, szpitale i firmy medyczne, szkoły, ośrodki opieki nad dziećmi, instytucje akademickie i uczelnie nie mogą ubiegać się o Google AdGrants (uprawnione są charytatywne działy instytucji edukacyjnych).
Szczegółowe informacje można uzyskać pod adresem: https://www.google.com/grants/ i https://www.google.pl/intl/pl/grants/