Ogłoszono konkurs dotyczący e-materiałów dydaktycznych
Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło konkurs nr POWR.02.10.00-IP.02-00-004/17 „Tworzenie e-materiałów dydaktycznych do kształcenia ogólnego służących rozwijaniu kompetencji kluczowych - abstrakty lekcji w języku angielskim” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty.
Przedmiot niniejszego konkursu dotyczy jednej z grup e-materiałów dydaktycznych, dla których nie został wyłoniony beneficjent w ramach wcześniej realizowanego konkursu nr POWR.02.10.00-IP.02.00-004/16 pn. Tworzenie e-materiałów dydaktycznych do kształcenia ogólnego służących rozwijaniu kompetencji kluczowych.
Projekty składane w odpowiedzi na konkurs powinny przyczyniać się do realizacji celów PO WER, w szczególności muszą wpisywać się w realizację celu szczegółowego Osi Priorytetowej II: Zwiększenie wykorzystania przez szkoły i placówki zmodernizowanych treści, narzędzi i zasobów wspierających proces kształcenia ogólnego w zakresie nabywania kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się na rynku pracy (ICT, matematyczno-przyrodniczych, języków obcych), wprowadzania nauczania eksperymentalnego, kształcenia właściwych postaw (kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej) i wdrażania metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.
Celem konkursu jest opracowanie e-materiałów dydaktycznych do kształcenia ogólnego – abstraktów lekcji w języku angielskim z e-podręczników przygotowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 do 10 przedmiotów: matematyki, informatyki, geografii, fizyki, chemii, biologii, przyrody, języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie. Powyższe e-materiały mają służyć rozwijaniu kompetencji kluczowych, określonych w Zaleceniach Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE) i wpieranych w ramach PO WER. Ponadto będą uzupełniały e-materiały i e-podręczniki stworzone i udostępnione w ramach PO KL.
Konkurs umożliwi wzbogacenie dostępnych już e-podręczników o abstrakty lekcji w języku angielskim wspomagające realizację kompetencji kluczowej – porozumiewanie się w językach obcych, jak również innych kompetencji kluczowych, zgodnie z opisem zawartym w koncepcji i założeniach merytoryczno-dydaktycznych do abstraktów.
Wnioskodawca powinien zagwarantować we wniosku o dofinansowanie, że e-materiały dydaktyczne będą zgodne z przepisami prawa oświatowego na dzień zakończenia realizacji projektu.
Wniosek, który spełnia określone warunki, może otrzymać premię punktową w opisanym poniżej przypadku:
- Wnioskodawca zobowiązuje się do opracowania e-materiałów zgodnie z międzynarodowymi wytycznymi WCAG 2.0, na poziomie AAA. (kryterium premiujące nr 1, waga punktowa 10).
Wszystkie e-materiały muszą spełniać zalecenia zawarte w wytycznych WCAG 2.0 na poziomie AAA.
O dofinansowanie realizacji projektu mogą ubiegać się następujące podmioty:
- Ministerstwo Edukacji Narodowej,
- Ośrodek Rozwoju Edukacji (w tym dawny Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej włączony z dniem 1 lipca 2016 r. w strukturę organizacyjną Ośrodka Rozwoju Edukacji),
- Instytut Badań Edukacyjnych,
- Centrum Informatyczne Edukacji,
- jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne,
- stowarzyszenia i związki jednostek samorządu terytorialnego,
- organizacje pozarządowe lub związki organizacji pozarządowych,
- samorząd gospodarczy i zawodowy,
- partnerzy społeczni zgodnie z definicją przyjętą w PO WER,
- jednostki naukowe, w tym instytuty badawcze,
- przedsiębiorcy,
- pracodawcy,
- placówki doskonalenia nauczycieli,
- szkoły wyższe.
Projekty mogą być realizowane samodzielnie przez jednego wnioskodawcę lub w partnerstwie. Nie jest dopuszczalna realizacja projektów w partnerstwie ponadnarodowym.
Beneficjentem projektu musi być podmiot publiczny lub niepubliczny posiadający doświadczenie w tworzeniu multimedialnych i interaktywnych e-podręczników lub e-materiałów dydaktycznych, dostępnych dla uczniów z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Doświadczenie i kwalifikacje będą potwierdzone dokonaniami z ostatnich 5 lat w wyżej wymienionych dziedzinach (minimum 10 publikacji wskazanych w kryterium w ciągu ostatnich 5 lat).
Wnioskodawca musi zapewnić we wniosku o dofinansowanie utworzenie zespołu gwarantującego sprawny przebieg prac nad opracowaniem e-materiałów. Zespół musi być złożony z autorów, metodyków, redaktorów, korektorów, grafików komputerowych, fotoedytorów, informatyków, specjalistów w zakresie przystosowania do potrzeb uczniów z różnymi rodzajami niepełnosprawności i obsługi prawnej w zakresie prawa autorskiego.
Maksymalny okres realizacji projektu w ramach konkursu wynosi 10 miesięcy.
Alokacja na konkurs wynosi 9 647 000,00 PLN. Maksymalna wartość projektu jest równa wysokości alokacji przeznaczonej na cały konkurs, w związku z tym do dofinansowania zostanie wybrany jeden, najwyżej oceniony projekt. Poziom dofinansowania projektu w ramach konkursu (ze środków EFS i środków budżetu państwa) wynosi 100%. Nie przewidziano możliwości wniesienia wkładu własnego beneficjenta.
Nabór wniosków będzie prowadzony w okresie od 20 lipca 2017 r. do 17 sierpnia 2017 r.
Pytania w sprawie konkursu można kierować na adres poczty elektronicznej: konkurs.abstrakty@men.gov.pl lub telefonicznie pod nr: 22 34 74 358.
Więcej informacji o konkursie można znaleźć pod adresem: http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/nabory/210-Wysoka-jakosc-systemu-oswiaty-19