Dotacje rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Kreatywna Europa - Media 360˚

Komisja Europejska zaprasza do składania wniosków w ramach programu Kreatywna Europa w schemacie pn. „Media 360˚”(CREA-MEDIA-2025-MEDIA360).

Schemat wspiera pakiet działań związanych z ułatwianiem tworzenia i promocji treści europejskich i/lub wdrażaniem nowych technologii oraz modeli biznesowych w sektorze audiowizualnym. Inicjatywy mają służyć wzmocnieniu zdolności tworzenia, produkcji i promowania wysokiej jakości utworów europejskich na rynku globalnym. 

Projekty muszą obejmować co najmniej dwa działania:

  • Rozwój umiejętności. Działania szkoleniowe i mentorskie mające na celu zwiększenie zdolności audiowizualnych w celu dostosowania się do nowych procesów twórczych, zmian na rynku i technologii cyfrowych, które mają wpływ na cały łańcuch wartości. Działania mogą obejmować m.in.: wspieranie nowych procesów twórczych; wykorzystywanie innowacji cyfrowych w produkcji i dystrybucji audiowizualnej w produkcji i dystrybucji audiowizualnej, wykorzystanie narzędzi cyfrowych do produkcji i dystrybucji gier wideo; poprawa wykorzystania praw własności intelektualnej; zielona transformacja.
  • Rynki, działania B2B i nawiązywanie kontaktów. Działania i wydarzenia branżowe, fizyczne, cyfrowe lub hybrydowe, koncentrujące się na wymianie biznesowej między europejskimi profesjonalistami z branży audiowizualnej, ułatwiające koprodukcje i sprzedaż oraz wykazujące efekt strukturyzujący na europejski ekosystem audiowizualny, a także wpływ na promocję i sprzedaż europejskich utworów audiowizualnych na światowych rynkach.
  • Międzynarodowa koprodukcja między przedsiębiorstwem z siedzibą w kraju uczestniczącym w komponencie Kreatywna Europa - komponent MEDIA a przedsiębiorstwem z siedzibą w kraju nieuczestniczącym w komponencie w komponencie MEDIA.
  • Wykorzystanie innowacji w celu zwiększenia dostępności, widoczności i oglądalności europejskich utworów w erze cyfrowej i/lub zwiększenia konkurencyjności lub procesu ekologizacji europejskiego przemysłu audiowizualnego. Kwalifikujące się działania mogą również obejmować działania mające na celu inkubację, przyspieszenie i skalowanie innowacji w ekosystemach audiowizualnych i gier.
  • Inwestycje prywatne. Wspieranie warsztatów, seminariów lub tutoriali, które koncentrują się na znaczeniu inwestycji finansowych, różnych dostępnych możliwości i tego, w jaki sposób mogą one przynieść korzyści firmom audiowizualnym/gamingowym w dłuższej perspektywie. Wydarzenia te mogą również stanowić platformę dla firm audiowizualnych i gamingowych do interakcji z ekspertami finansowymi i potencjalnymi inwestorami oraz dzielenia się historiami sukcesu firm/treści, które skorzystały z inwestycji finansowych, zachęcając w ten sposób innych do zbadania tych możliwości.

Aby się kwalifikować wnioskodawcy (beneficjenci i powiązane podmioty) muszą:

  • być podmiotami prawnymi (publicznymi lub prywatnymi);
  • mieć siedzibę w jednym z kwalifikujących się krajów, tzn.:
    • państw uczestniczących w programie Kreatywna Europa:
      • państwa członkowskie UE (oraz kraje i terytoria zamorskie)
      • państwa spoza UE:
        • państwa wymienione jako EEA (Europejski Obszar Gospodarczy) oraz państwa stowarzyszone programu Kreatywna Europa albo kraje w trakcie negocjacji umowy stowarzyszeniowej i takie, w których przypadku umowa wejdzie w życie przed podpisaniem umowy grantowej.
  • mieć siedzibę w jednym z krajów uczestniczących w komponencie MEDIA programu Kreatywna Europa i być własnością bezpośrednio lub poprzez udział większościowy, obywateli tych krajów; w przypadku spółek notowanych na giełdzie, lokalizacja giełdy będzie brana pod uwagę przy określaniu ich przynależności państwowej.

Maksymalny okres realizacji działań wynosi 36 miesięcy.

Na nabór przeznaczono 21 000 000 EUR. Wysokość dofinansowania wynosi do 70% całkowitych kwalifikowanych kosztów działania.

Termin składania wniosków upływa 9 stycznia 2025 r. o godz. 17:00 czasu brukselskiego.

Szczegółowe informacje o naborze dostępne są pod adresem: https://kreatywna-europa.eu/aplikacje/media-360/ oraz https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/opportunities/topic-details/CREA-MEDIA-2025-MEDIA360?isExactMatch=true&status=31094501,31094502&programmePeriod=2021%20-%202027&frameworkProgramme=43251814&order=DESC&pageNumber=1&pageSize=50&sortBy=startDate  

pokaż metkę
Autor: Wydział Strategii, Planowania i Monitorowania Inwestycji
Osoba publikująca: Agnieszka Sikora
Podmiot publikujący: NGO
Data publikacji: 2024-10-04
Data aktualizacji: 2024-10-04
Powrót

Zobacz także

Znajdź