Dotacje rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Nabór wniosków dotyczący opracowania e-materiałów do kształcenia zawodowego

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło nabór wniosków nr FERS.01.04-IP.05-007/25 pn. Opracowanie e-materiałów do kształcenia zawodowego – 1 edycja w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, Priorytet FERS.01 Umiejętności, Działanie 01.04 Rozwój systemu edukacji.

Celem konkursu jest opracowanie i upowszechnienie 318 ogólnodostępnych oraz bezpłatnych e-materiałów do kształcenia zawodowego. Wytworzone e-materiały do kształcenia zawodowego, składające się z multimediów i obudowy dydaktycznej, zostaną upowszechnione na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej wzbogacając repozytorium e-materiałów, które obecnie jest niewystarczające i wymaga pilnego uzupełnienia. E-materiały do kształcenia zawodowego to wzbogacenie oferty środków dydaktycznych wspierających nowoczesne kształcenie zawodowe i odpowiadających na potrzeby zmieniającego się rynku pracy - pracodawców zainteresowanych pozyskaniem pracowników dobrze przygotowanych do pracy zawodowej. Podstawowym zadaniem materiałów jest wspieranie osiągania wybranych efektów kształcenia określonych dla danej kwalifikacji, a przez to realizacji celów kształcenia określonych dla poszczególnych kwalifikacji wyodrębnionych w zawodach. E-materiały mogą być wykorzystywane do pracy pod kierunkiem nauczyciela, samodzielnej pracy uczniów i słuchaczy oraz do samokształcenia przez zainteresowane osoby.

O dofinansowanie mogą się ubiegać:

  • Typ beneficjenta – ogólny: Administracja publiczna, Instytucje nauki i edukacji, Instytucje wspierające biznes, Organizacje społeczne i związki wyznaniowe, Partnerzy społeczni, Przedsiębiorstwa
  • Typ beneficjenta – szczegółowy: Duże przedsiębiorstwa, Izby gospodarcze, Jednostki naukowe, MŚP, Organizacje pozarządowe, Pozarządowe organizacje turystyczne, Przedszkola i inne formy wychowania przedszkolnego, Szkoły i inne placówki systemu oświaty, Uczelnie.

Wnioskodawcą może być podmiot, który w ostatnich 10 latach przed datą ogłoszenia naboru opracował co najmniej 20 multimedialnych i interaktywnych materiałów dydaktycznych przeznaczonych dla młodzieży lub dorosłych użytkowników i użytkowniczek w celach edukacyjno–szkoleniowych, w tym minimum 1 materiał spełniający standard WCAG 2.1 lub 2.2.

Zadania w projekcie realizowane są w partnerstwie z co najmniej 1 podmiotem branżowym o zasięgu ogólnopolskim właściwym dla każdej branży z danego obszaru, spośród wskazanych poniżej.

Wnioskodawca zaplanuje wytworzenie e-materiałów do kształcenia zawodowego wyłącznie w 1 z obszarów oznaczonych od A do E. 1 obszar obejmuje zawody przypisane do poszczególnych branż. Wnioskodawca zaplanuje:

  • w obszarze A wytworzenie łącznie 72 e-materiałów dla zawodów:
    • technik realizacji nagłośnień, administrator produkcji filmowej i telewizyjnej, technik animacji filmowej - wyodrębnionych w branży audiowizualnej (18 e-materiałów);
    • fryzjer, pracownik pomocniczy fryzjera, technik usług fryzjerskich, podolog - wyodrębnionych w branży fryzjersko-kosmetycznej (24 e-materiały);
    • operator procesów introligatorskich, technik reklamy, animator rynku książki - wyodrębnionych w branży poligraficzno-księgarskiej (18 e-materiałów);
    • pracownik pomocniczy krawca, technik stylista - wyodrębnionych w branży przemysłu mody (12 e-materiałów);
  • w obszarze B wytworzenie łącznie 72 e-materiałów dla zawodów:
    • operator maszyn i urządzeń do robót ziemnych i drogowych, technik budowy dróg, technik dekarstwa, technik gazownictwa, monter konstrukcji targowo-wystawienniczych, technik izolacji przemysłowych, technik montażu i automatyki stolarki budowlanej, technik obsługi przemysłu targowo-wystawienniczego, technik aranżacji wnętrz - wyodrębnionych w branży budowlanej (54 e-materiały);
    • pracownik pomocniczy stolarza, operator maszyn i urządzeń przemysłu drzewnego, technik przemysłu drzewnego - wyodrębnionych w branży drzewno-meblarskiej (18 e-materiałów);
  • w obszarze C wytworzenie łącznie 66 e-materiałów dla zawodów:
    • asystentka stomatologiczna, higienistka stomatologiczna, ortoptystka, protetyk słuchu, technik dentystyczny, technik elektroradiolog, opiekun medyczny - wyodrębnionych w branży opieki zdrowotnej (42 e-materiały);
    • technik tyfloinformatyk - wyodrębnionego w branży teleinformatycznej (6 e-materiałów)
    • operator maszyn i urządzeń w gospodarce odpadami, pracownik pomocniczy w gospodarce odpadami, technik gospodarki odpadami - wyodrębnionych w branży chemicznej i ochrony środowiska (18 e-materiałów);
  • w obszarze D wytworzenie łącznie 42 e-materiałów dla zawodów:
    • technik pszczelarz, technik weterynarii - wyodrębnionych w branży rolno-hodowlanej (12 e-materiałów);
    • przetwórca mięsa, przetwórca ryb - wyodrębnionych w branży spożywczej (12 e-materiałów);
    • pracownik pomocniczy gastronomii, pracownik pomocniczy obsługi hotelowej - wyodrębnionych w branży hotelarsko-gastronomiczno-turystycznej (12 e-materiałów);
    • zdobnik ceramiki - wyodrębnionego w branży ceramiczno-szklarskiej (6 e-materiałów);
  • w obszarze E wytworzenie łącznie 66 e-materiałów dla zawodów:
    • górnik odkrywkowej eksploatacji złóż, górnik podziemnej eksploatacji kopalin innych niż węgiel kamienny, technik geolog, technik górnictwa odkrywkowego, technik podziemnej eksploatacji kopalin innych niż węgiel kamienny - wyodrębnionych w branży górniczo-wiertniczej (30 e-materiałów), e-materiały do kształcenia zawodowego opracowane dla zawodów wyodrębnionych w branży górniczo-wiertniczej nie mogą promować wydobycia paliw kopalnych, z wyjątkiem węgla koksowego, który zgodnie z rozporządzeniem UE, stanowi surowiec krytyczny UE (zgodnie z zasadą DNSH);
    • pracownik pomocniczy mechanika, pracownik pomocniczy ślusarza - wyodrębnionych w branży mechanicznej (12 e-materiałów);
    • technik elektromobilności - wyodrębnionego w branży motoryzacyjnej (6 e-materiałów)
    • monter jachtów i łodzi, technik elektroautomatyk okrętowy, technik przemysłu jachtowego - wyodrębnionych w branży transportu wodnego (18 e-materiałów).

Wnioskodawca może złożyć tylko 1 wniosek o dofinansowanie, wyłącznie w 1 z 5 obszarów wskazanych powyżej.

Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów na nabór konkurencyjny wynosi 59 619 276,00 PLN. Maksymalna wartość projektu jest równa wysokości alokacji przeznaczonej na dany obszar:

  • Obszar A. – 13 498 704,00 PLN
  • Obszar B. – 13 498 704,00 PLN
  • Obszar C. - 12 373 812,00 PLN
  • Obszar D. - 7 874 244,00 PLN
  • Obszar E. - 12 373 812,00 PLN.

W ramach konkursu wybranych zostanie pięć projektów (jeden najwyżej oceniony w ramach danego obszaru).

Poziom dofinansowania projektu w ramach konkursu (ze środków EFS i środków budżetu państwa) wynosi 100%. W ramach konkursu nie przewidziano możliwości wniesienia wkładu własnego beneficjenta.

Nabór ma charakter ciągły, co oznacza, że IOK prowadzi nabór wniosków o dofinansowanie projektów w sposób ciągły od 21 maja 2025 r. do 31 października 2025 r. do wyczerpania limitu środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów w ramach każdego z 5 obszarów lub do zamknięcia konkursu (z zastrzeżeniem, że w ramach danego obszaru do dofinansowania może zostać wybrany wyłącznie jeden wniosek o dofinansowanie). Wnioski będą przyjmowane w terminach określonych w regulaminie:

  • I etap naboru wniosków: 21 maja 2025 r. – 04 lipca 2025 r.
  • II etap naboru wniosków: 11 lipca 2025 r. – 28 lipca 2025 r.
  • III etap naboru wniosków: 22 sierpnia 2025 r. – 22 września 2025 r.

Wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu udziela ION w odpowiedzi na zapytania kierowane na adres poczty elektronicznej: zawodowe.ematerialy@men.gov.pl lub telefonicznie pod nr: 22 34 74 485.

Szczegółowe informacje o konkursie można znaleźć pod adresem: https://efs.men.gov.pl/nabory/konkurs-opracowanie-e-materialow-do-ksztalcenia-zawodowego-1-edycja/

pokaż metkę
Autor: Wydział Strategii i Funduszy Europejskich
Osoba publikująca: Agnieszka Sikora
Podmiot publikujący: NGO
Data publikacji: 2025-05-28
Data aktualizacji: 2025-05-28
Powrót

Zobacz także

Znajdź