Dotacje rozwiń menu

Nabór wniosków w programie Kreatywna Europa w schemacie pn. Markets & Networking

Komisja Europejska – Europejska Agencja Wykonawcza ds. Edukacji i Kultury (EACEA) ogłosiła nabór wniosków w ramach programu Kreatywna Europa w schemacie pn. „Markets & Networking” (CREA-MEDIA-2026-MARKETNET).

Inicjatywy przeznaczone są przede wszystkim dla profesjonalistów sektora audiowizualnego, które mają potwierdzony wpływ na promocję i wymianę europejskich profesjonalistów. Działania te służyć mają także zwiększeniu obiegu utworów audiowizualnych, w tym filmów fabularnych, krótkometrażowych, gier wideo, seriali telewizyjnych i projektów cross-mediowych oraz ułatwiać międzynarodowe koprodukcje.

Działania powinny zachęcać do tworzenia sieci i wymiany informacji oraz dobrych praktyk między profesjonalistami w zakresie obiegu utworów europejskich w Europie i poza nią, na wszystkich platformach i we wszystkich formatach.

Szczególna uwaga zostanie zwrócona na aplikacje przedstawiające odpowiednie strategie służące zapewnieniu bardziej zrównoważonego i bardziej przyjaznego dla środowiska przemysłu oraz zapewnienia równowagi płci, integracji, różnorodności i reprezentatywności.

Schemat wspierać będzie:

  • Markety:
    • wydarzenia branżowe, fizyczne, online lub hybrydowe, skupione na wymianie B2B między europejskimi profesjonalistami z branży audiowizualnej, ułatwiające koprodukcje oraz mające wpływ na widoczność oraz sprzedaż europejskich utworów audiowizualnych na rynkach międzynarodowych. Działania i wydarzenia powinny być dostosowane do aktualnych trendów rynkowych oraz mogą obejmować innowacyjne treści (gry wideo, VR, XR, AI oraz utwory wykorzystujące różne media);
    • sieci marketów, organizowane tematycznie lub geograficznie, które mogą obejmować kilka targów filmowych w danym regionie i/lub targów skupionych wokół wybranych utworów audiowizualnych (filmy dla młodego widza, filmy dokumentalne, filmy animowane, gry wideo, AR, VR).
  • Działania networkingowe:
    • działania, które odnoszą się do różnych targów działających w krajach uczestniczących w komponencie MEDIA. Działania te mogą obejmować działania promocyjne B2B, w tym wsparcie finansowe dla stron trzecich, mających na celu ułatwienie dystrybucji i rozpowszechnianie europejskich utworów audiowizualnych lub wymianę dobrych praktyk, ze szczególnym nastawieniem na innowacyjne technologie oraz praktyki biznesowe;
    • działania związane z współtworzeniem seriali, przyczyniając się do zwiększenia konkurencyjności europejskich seriali na rynku.

O wsparcie mogą się ubiegać firmy prywatne, organizacje niekomercyjne, stowarzyszenia, fundacje, NGO, samorządy itp., które są zarejestrowane w jednym z krajów uczestniczących w komponencie MEDIA, a ich właścicielem lub głównym udziałowcem musi być obywatel jednego z tych krajów.

Maksymalny okres realizacji działań wynosi 24 miesiące.

Na nabór przeznaczono 16 500 000 EUR. Wysokość dofinansowania wynosi do 70% całkowitych kwalifikowanych kosztów działania.

Termin składania wniosków upływa 20 stycznia 2026 r. o godz. 17:00.

Szczegółowe informacje o naborze dostępne są pod adresem: https://kreatywna-europa.eu/aplikacje/markets-networking/ oraz https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/opportunities/topic-details/CREA-MEDIA-2026-MARKETNET?isExactMatch=true&status=31094501,31094502,31094503&frameworkProgramme=43251814&order=DESC&pageNumber=1&pageSize=50&sortBy=startDate
 

pokaż metkę
Autor: Wydział Strategii i Funduszy Europejskich
Osoba publikująca: Agnieszka Sikora
Podmiot publikujący: NGO
Data publikacji: 2025-10-09
Data aktualizacji: 2025-10-09
Powrót

Zobacz także

Znajdź